onsdag den 21. december 2011

December måned!! Australia Zoo og Brisbane

Hej igen! længe siden

Jeg undskylder meget for ikke at have opdateret i så lang tid, men når i vil læse den næste opdatering vil i nok forstå hvorfor.

Jeg deler lige min opdatering op i to, da det virkede nemmere. Så først min ankomst til Brisbane og Australia zoo :)

Det er nu næsten en måned siden, at jeg ankom i Brisbane, hvor jeg skulle møde op med flere af mine venner; Holly, Ben, Kara, Damo, Cherrie og Niki. 

Første dag ankom jeg dog kl 7 om aftenen og faldt omkuld i min seng og stod ikke op før kl 10 næste morgen. Jeg var utrolig smadret efter at have rejst så meget i tre uger, hvor man flyttede til et nyt sted hver anden eller tredje dag. Derfor var jeg glad for endelig at komme til et sted, hvor jeg gik ud fra, at jeg også skulle være de næste tre uger. 

Dagen efter tog jeg mig en gåtur i Brisbane og kom forbi deres botaniske have. Jeg har bare et par fotos fra haven, den er ikke så imponerende som Sydneys, men flot er den da. 





selvfølgelig skulle der lige et billede ind af IBMs hovedkontor i Australien ;) Jeg gik dog aldrig derind...

Efter min lange gåtur i byen havde jeg nu set stort set alt der er værd at se i Brisbane. Det er en meget simpel by, hvor folk mest kommer for at arbejde - sjovt nok, men det er ikke en vild turistby - efter min mening :p Om aftenen så jeg så endelig Holly, Kara, Ben og Damo, som jeg ikke har set i næsten en måned!! Det var skønt at se dem, og vi endte med at tage i biografen for at se en britisk film, der er baseret på en komedieserie. Ufattelig sjov, de var dog ikke så imponerede, da de er fra England og kender serien, der er bedre end filmen. 
Skøn aften i Brisbane.

Dagen efter gjaldt det Australia Zoo - Steve Irwins zoologiske have. Jeg var super spændt, da jeg jo er en kæmpe fan af Steve Irwin og bare at få lov til at se hans værk var en ære. 

Det var en god dag, bortset fra at alle steder havde de mindesmærker for Steve Irwin, hvilket kun mindede dig om, at han er død og borte. Det var mindre deprimerende. 
Dog så jeg nogle af showsene, som er utrolig velkendte osv. osv. De var super gode! tropiske fugle der fløj gennem publikum, slanger der blev vist rundt og selvfølgelig krokodiller (dog ikke blandt publikum, men den store scene sammen med nogle professionelle dyrepassere). 

Jeg havde set alt omkring kl 3 og gik ud for at vente på bussen, der ville komme kl 4. Dog ankommer bussen ikke kl 4, nej nej, bussen er to timer forsinket, hvilket vi ikke kan få at vide, da busstoppestedet ikke ligefrem har nogle højtalere eller servicemedarbejdere. Så jeg ender med at være tilbage i Brisbane kl 7:30 i stedet for kl 5:30. fra terminalen i Brisbane havde jeg så også en halv times gågang til mit vandrehjem, så jeg var godt muggen, da jeg kom tilbage. Jeg kan dog nu sige at jeg har set Steve Irwins zoo, hvilket var SKØNT! Jeg har dog ikke så mange billeder, da jeg aldrig rigtig har set pointen i at tage billeder af dyr i en zoo ;)


en ud af mange bænke sponsoreret til zoo'en for at værne om Steve Irwins minde.

Man kunne fodre elefanterne :)



Det er så her at det store show foregår med fugle, krokodiller, sæler, slanger osv. 


En interessant fugl - omkring halv størrelse af en struds og ellers samme kropsbygning.

endnu et mindesmærke med hele familien - lavet efter hans død. 

Nu vil der kommende en ny opdatering og overtage ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar