lørdag den 26. november 2011

Noosa og kanotur

Så er jeg endelig ankommet til Brisbane, hvilket skal være min base indtil jul.

Før det havde jeg dog et mere primitivt eventyr i Noosa National Park.
Efter at jeg havde været på det noget så luksuriøse vandrehjem i Noosa, med gratis internet, gratis morgenmad tæt på centrum osv. osv. , så skulle jeg på en kanotur ude i Noosa National Park med tre overnatninger. jeg blev hentet fra Noosa centrum sammen med tre drenge fra England. Vi fik af vide, at vi så havde en halv time til at handle ind for de næste tre dage, da vi ikke ville være i nærheden af nogle butikker mens vi ville være på turen.
Jeg stressede og løb ind i Woolworths (en australsk supermarkedkæde), der købte jeg hvad jeg regnede med ville holde for de næste tre dage. Vi kørte i en halv time og endte midt ude i en skov.
Her er nogle billeder af vandrehjemmet:

Sengene den første nat, tro mig de var meget behagelige at sove i,,, når man altså sammenligner dem med hvad jeg skulle sove i de to næste nætter.

fællesopholdsstedet, hvor festen ville foregå om aftenen.


køkkenet, hvilket hang sammen med "fællesopholdsstedet"

På dette vandrehjem skulle vi i grupper ud på dagsture, hvor transporten dertil ville være tremandskanoer.
Vi var tolv i min gruppe og jeg var i kano med to fra Sverige, så vi kaldte os Team Vikings!

her er billeder fra vores ture:

Efter vores første kanoeventyr endte vi ved et hotel, hvor vi nød en god frokost og en øl (cider til mig dog ;) ). Det var en super god gruppe! Vi snakkede alle rigtig godt sammen og vi havde bare nogle rigtig gode dage!


Haha vi prøvede på at lave et hoppe billede, dog uden succes. Det er derfor, at vi alle står sådan lidt akavet.  Jeg gemmer mig godt bag nogle orange solbriller og et grønt håndklæde over skuldrene - ja, jeg blev solskoldet :p

udsigten på vej hjem fra den sidste kanotur - det var utrolig smukt, men man kunne næsten ikke se noget pga. solens spejling i vandet.

Jeg har også lige nogle billeder fra vandrehjemmet/campingpladsen:

Gruppebilledet fra en af aftenerne, hvor vi mest opholdte os i køkkenområdet.


Det var så her vi sov de to sidste nætter.. Dette er Roberto og Ellen fra Sverige, som også var med i Team Vikings. Vi var selvfølgelig den ledende kano hele tiden og viste de andre vejen, når det hele så allermest håbløst ud.

Efter de to dage med at ro i kano, så er ens arme og ens ryg - også lidt ens baller - smadret af al den roning. Vi roede i mange timer hver dag og at sove i telte på praktisk talt ingenting gjorde heller ikke noget godt for ens ryg, så min ryg er smadret i øjeblikket. Jeg må se om jeg skal have en omgang massage ;)

Alt i alt en super god tur til Noosa National Park, dog noget isoleret og primitivt :p Jeg ville ønske jeg kunne have set mere til min gruppe, men jeg var den eneste fra gruppen der rejser sydpå. Jeg kan dog se dem på Facebook og muligvis besøge nogle af dem igen. Jeg har i hvert fald planer om at se Roberto og Ellen i Sverige :D

2 kommentarer:

  1. Du kommer hjem med fede oplevelser!! Jeg er så misundelig, dog er jeg glad for at det hele går så godt for dig :D

    SvarSlet
  2. Mange tak, ja jeg ser meget. Nu er det dog tilbage til det rigtige liv og arbejde paa landet i tre uger -.-' Det behoever du skam ikke at vaere misundelig for...

    SvarSlet