søndag den 20. november 2011

Fraser Island!! :D

Så har jeg været på endnu et eventyr! :D

Jeg rejste til Rainbow beach efter Hervey Bay, hvor jeg derfra skulle ud på øen, Fraser Island, i tre dage sammen med 30 andre mennesker.

Det var helt fantastisk! Vi skulle køre i fire grupper i firehjultrækkere, hvor min gruppe sad med guiden i lederbilen, så jeg behøvede ikke at køre ;p Det er nemlig mega besværligt at køre i sand.
Fraser Island er super smuk, det er den ø i verden, der har mest sand.

Vi svømmede i søer, i havet og i en å. Vi så pigrokker, dingoer (en vild hund) og delfiner.
Vi overnattede primitivt med telte, soveposer og ingen underlag. Vores toilet var stranden og der var intet bad. Da jeg kom hjem efter tre dage på en ø fyldt med sand, så følte jeg, at jeg havde taget halvdelen af sandet med mig, for jeg var dækket i sand fra top til tå. Alle mine tasker var fyldt med sand, og det var da meget heldigt, at mit kamera overlevede selvom det havde indtaget en del sandkorn.

Min gruppe jeg kørte rundt med var super fed!! vi endte med at kalde os The mandem (ligesom et brotherhood). to kvinder fra Irland, en kvinde fra Tyskland, et svigersøskende par fra England og en kvinde fra England - og så selvfølgelig mig. Vi klingede fra starten af og var uden tvivl den bedste gruppe ud af de 30 mennesker. Efter turen ved Rainbow Beach besluttede vi os for at holde en grillaften, så vi også kunne tømme resterne af det alkohol vi havde bragt med os på øen. Vi endte med at sidde og snakke til klokken fem om morgen, så vi kunne nyde solopgangen.
Det var rigtig trist, da vi skulle sige farvel igen, men jeg kan se nogle af dem igen i Brisbane, da det er et langtidsholdestop for flere af os :D

En rigtig trist fakta er, at mit kamera gik ud for batteri den første dag, så jeg har næsten ingen billeder fra turen og ingen fra Rainbow Beach. En god nyhed er dog, at dem i min gruppe tog en masse billeder, som de vil lægge op på Facebook og så vil jeg så stjæle de bedste af billederne og dele dem med jer ;)

Nu sidder jeg i Noosa og jeg nyder det. Jeg har gratis internet og endelig efter ca. en uge har jeg igen signal på min telefon. mit vandrehjem er luksus! Efter mange små, gamle, nedslidte vandrehjem er jeg kommet til et nyt, luksuriøst og super venligt vandrehjem. Der er også to andre fra Fraser Island turen her, som jeg hænger ud med - et britisk par.

nå jo, så efter jeg ikke har set en dansker i en måned, hvis ikke længere, så ender vi med at være fem danskere på Fraser Island turen. Det var faktisk ret så dejligt endelig at snakke dansk igen, men det er også godt at vide, at det kun er for en kort tid, da jeg nyder at snakke engelsk hele tiden.

Ha' det godt! forhåbentlig kommer der snart nogle billeder af turen og sådan ;)
I må lige nøjes med nogle billeder fra google.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar