torsdag den 10. november 2011

Whitsundays!! :D

Nu er jeg ved Airlie Beach og fra Airlie Beach tager omkring 10-15 store turistbåde afsted fra havnen for at sejle hundredvis af turister rundt om øerne, Whitsundays.

Det er et fantastisk sted, hvor man kan få lov til enten at dykke eller snorkle ved The Great Barrier Reef, da The Whitsundays ligger ved The Great Barrier Reef. Derudover besøger man en strand, Whitehaven, hvor vandet er turkisblåt og sandet er hvid som sne og fin som flormelis. Det var gudesmukt!

Den båd jeg var med hed The Atlantic Clipper og det er den største og mest populære båd af alle. Den er også mere attraktiv for unge rejsende og siden jeg er en ung rejsende, så valgte jeg da selvfølgelig den båd. Vi var 50 gæster på båden og bruge to nætter ude på vandet sammen. Om dagen var vi i vandet eller på stranden, og om aftenen var vi oppe på dækket og lavede en masse aktiviteter arrangeret af bådens ansatte. Det var en FANTASTISK tur! Jeg lærte en masse nye venner at kende og i dag skal jeg være sammen med nogle af dem inden de rejser videre.

Lige et par billeder fra turen - bare et par stykker denne gang. I må se resten senere ;)
Jeg har kun taget de tre første billeder, resten var taget af en fotograf der arbejdede på båden :)

Soldnedgangen var fantastisk, selvfølgelig endnu smukkere i virkeligheden end hvad jeg kan finde ud af at få frem på et billede ;)



Et billede af stranden Whitehaven, smukkeste strand jeg har set nogensinde! og i vandet kunne man se små (halv meter lange) hajer og pikrokker! Rigtig fedt!

En lille kreation jeg lavede, da vi ventede på at de små både skulle komme og hente os fra stranden så vi kunne komme tilbage til den store båd.


Lige et billede af den båd jeg var med. "Atlantic Clipper" - skøn båd!

mig med en redningskrans om halsen. Ja, alle fik taget et billede med redningskransen.

Nogle af dem fra båden, nok også dem jeg snakkede mest med. Det er mennesker fra Canada, Irland, England, Wales og Schweiz. Der er ufattelig mange rejsende i Australien, som har engelsk som deres modersmål.


En af aktiviteterne om aften. Vi kæmpede i grupper og så skulle de bl.a. bruge en fra hver gruppe til armlægning ;)


Et billede af Whitsundays! Utrolig smukt! Hvis man tager til Australien, så er Whitsundays et 'must see' sted!

Tom fra Canada og jeg hopper med det australske flag. Så dejlig turistagtigt, for sjov sagde jeg at jeg gerne ville gøre det med mit grønne håndklæde, bare for at gøre grin med klicheen, men vi fik det aldrig gjort :p


et gruppe billede, der blev kaldt sandwichen. Jeg var glad for at jeg lå ude i siden og ikke skulle tænke på at have fem mennesker ovenpå mig.


ja, det er dog ikke mig der har skrevet det. Så flot er min håndskrift heller ikke ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar