tirsdag den 11. oktober 2011

Prodive og Cairns!

Okay, nu er det på tide at jeg kommer helt up to date!

Jeg stoppede ved Prodive sidste gang, hvilket er min FANTASTISKE dykkertur!
Jeg tog på et fem dags kursus med min veninde fra Holland, Fenna.
De tog første dage foregik i klasseværelset og i en svømmepøl, ikke så spændende må jeg indrømme, men helt sikkert nødvendigt!! Man lærte en hel masse på to dage, som gerne skulle huskes til når man hoppede i havet, men mange af tingene virkede dog naturligt og intet af det var ekstremt svært at forstå :)

Vores dykkerinstruktør hed Perry og var oprindeligt fra New Zealand, men så har han boet i Holland i seks-syv år og har rejst i hele verden! han har boet i Australien i omkring et år nu og bliver her nok i et godt stykke tid! Han var super morsom og kunne fortælle en masse historier i hans undervisning og jeg er sikker på, at hvis han ikke havde fortalt historierne så havde vi været færdige efter den halve tid, men det var helt okay. Han havde også en forfærdelig vane med at sige "No worries" efter hveranden sætning, det er et meget brugt udtryk her i Australien og New Zealand, men jeg er sikker på, at han nok overbrugte det en smule ;p

Efter to dage var det endelig tid til at gå ombord på båden! Her skulle vi tilbringe det næste tre dage og foretage ni dyk i alt, hvor kun fire af dem var træningsdyk, så resten ville være fridyk uden dykkerinstruktør :D
OMG!! Jeg bliver lige nød til at kommentere på maden ombord på båden, for for søren det var fantastisk! Muligvis synes jeg det kun fordi jeg har prøvet at vænne mig til backpacker mad og normalt ikke liver udsat for rigtige grøntsager, ordentlig kød og hjemmelavet retter :p Men jeg nød virkelig hvert måltid, og det bedste var at vi spiste hele tiden, fordi vi skulle lade op efter hvert dyk igen! ;D
Det var fantastisk at komme ned under vandet og opleve The Great Barrier Reef! Det var lige mig at skulle svømme rundt blandt tusindvis af fisk og prøve at spotte detaljerne og finde de spændende interessante væsner og ting.
Efter fire dyk var jeg nu certificeret til at kunne dykke 18 meter og jeg kunne kalde mig for en Open Water Diver. Det føltes dog ikke til at være helt nok, for ved 18 meter er der mange dykkersteder i verden som man ikke kan få noget ud af, da tingene tit og ofte er nede ved 30 meter. Derfor opgraderet jeg mit kursus og de næste tre dyk ville nu igen være med en dykkerinstruktør, der ville certificere os til at blive Adventure Divers! :D Det bedste var da, Perry skulle tage os ned til 30 meter for at se hvordan vi ville reagere. Fordi kroppen bliver påvirket af dykke dybt og man kalder det for Narcosis. Man kan ikke selv kontrollere det, men hvis man slapper af, så tager det helt over. Alle reagerer forskelligt og i forskellige grader og for mit vedkommende fik jeg verdens største grineflip og brugte utroligt meget af min ilt. Det var skam meget sjovt at prøve, samtidig får man lyst til bare at blive nede under vandet, man har ikke lyst til at komme op igen, hvilket kan være meget farligt.
Resten af turen var fantastisk, og jeg vidste nu hvor jeg ville ansøge efter arbejde.

Da jeg kom tilbage til Cairns fik jeg skrevet et CV og en ansøgning, der var mere eller mindre skræddersyet til en stilling hos Prodive. Jeg afleverede det og kom til interview. Det er endt med at jeg skal på prøve som kok på båden, og det starter på lørdag, så jeg er lidt (MEGET) nervøs, men jeg glæder mig også utrolig meget, for jeg er næsten 100% sikker på at jeg vil elske jobbet!! lørdag gør vi klar til afgang og søndag tager jeg ud på båden i tre dage med en kok for at kokkere for gæsterne. Når vi kommer hjem Tirsdag vil kokken og chefen så diskutere og vurdere om de kan bruge mig. Det er en forfærdelig tanke, en sådan er verden jo, man vil blive vurderet hele tiden!

Ellers har jeg fået tiden til at gå med at hænge ud og bruge så lidt penge som muligt! Jeg har en gruppe venner på mit vandrehjem, som jeg hænger meget ud med, og de har lige købt en PS2 (i går faktisk) og nogle spil (BL.A. NEED FOR SPEED!! :D Jeg kom til at tænke på Amanda, og vores spillesessioner tilbage på byggeren ;p og selvfølgelig vores legendariske tid med nintendo og Super Mario (OMG jeg savner det spil!!)). Det skal nok optage meget af min tid i Cairns og det er faktisk rigtig dejligt at begynde at slappe lidt af og ikke tage på ture hele tiden.

Det er min opdatering for nu og forhåbentlig vil jeg blive bedre til at opdatere med kortere mellemrum, hvilket vil resultere i kortere opdateringer, så i ikke skal læse en roman hver gang.
Kryds fingre for mig over weekenden ikke? :p

1 kommentar:

  1. Dejligt man ikke skulle læse en helt roman den her gang Maj :)

    SvarSlet