torsdag den 19. januar 2012

Byron Bay og jul!

Halløj endelig en opdatering, eller det vil sige en del opdateringer. Det må i meget undskylde, men jeg har skrevet opdateringer undervejs og gemt dem,
da jeg ikke har haft mulighed for at oploade dem før nu. Jeg håber i vil nyde lidt lang læsning, ellers så er der vist et par billeder i bare kan kigge på ;)

vi ankom alle d. 23. - de sidste ankom sidst på aftenen og så var det bare med at få en julestemning igang.
Det er jo ikke helt nemt, når dem der sidder rundt om en er venner og ikke familie, når vejret udenfor er solrigt, fugtigt og alt for varmt.
fire af dem i huset, som har rejst sammen ned af kysten, havde købt noget julepynt, som da kunne hjælpe med at minde os om hvilken tid vi var i.
Det var jo slet ikke som den traditionelle julepynt hjemme med gran, levende lys, nisser, nisselandsskab og fars billige julepynt, men jeg så da bestemt frem til
at fejre jul på en ny måde.

Det blev jo ikke d. 24. at vi fejrede jul, for det er jo ikke normalt -.-' Så jeg måtte vente en ekstra dag, dog besluttede vi os for at gå ud d. 24. og så fejre juledag,
når klokken slog 00:00. Det endte jo så med at være en god juleaften, selvom jeg ikke ville kalde det juleaften, mere en tur i byen med gode venner i en speciel tid.

I huset var der også to piger fra henholdsvis England og Holland, Kirstie og Inga, som var blevet inviteret af to andre, Eoghan og Tia (et irsk par). De var super flinke og vi tilbragte
dagene sammen nede ved stranden eller foran fjernsynet i stuen. Vi udnyttede jo alle sammen med stor stil, at vi endelig havde et TV med en masse kanaler. Det savner man
hurtigt herude.

JULEDAG
vi havde først aftalt, at vi alle skulle lave en traditionel juleret fra vores hjemland til julefrokosten, men så blev det bare lidt tung mad i den varme, så vi besluttede
os for at holde en grillfest i stedet, hvilket virkede meget bedre. burgere, pølser, kinarejer, kartoffelsalat, pastasalat og alt andet hvad hjertet begærede. Super middag
i rigtig godt selskab. Det var jo sådan, at en halvdel af gruppen fra Cairns ville fejre jul i Byron Bay, mens den anden halvdel ville fejre det i Sydney. Problemet var bare,
at dem i Sydney slet ikke havde organiseret noget, så de endte med at spise dåseskinke på stranden. Jeg var da lykkelig for, at jeg besluttede mig for Byron Bay! ;p

BOXING DAY
Det som vi jo kalder 2. juledag, kaldes Boxing day mange andre steder bl.a. England og alle de andre engelsk talende lande, som var der hvor hovedparten af vores gruppe var fra.
Faktisk var Inga og jeg de eneste der ikke havde engelsk som modersmål ud af en gruppe på 12.
anyhow vi tilbragte næsten alle os dagen foran fjernsynet, hvor vi først så amerikansk football pga. amerikaneren i huset, Gardner. efter det så vi bare film efter film
og slappede bare max af. Super dag.

RESTEN AF TIDEN
d. 27. og 28. var farvel dage til de fleste, dog besluttede jeg, Holly, Ben, Damo og Kara os for at tilbringe en ekstra dag i Byron Bay og så først tage afsted d. 29.
Det gode var, at det ikke var tid til det endelige farvel endnu, da vi ville mødes igen til nytår i Sydney, så det var et på gensyn!
d. 28. havde de fire andre og jeg booket en tur til en lille by, Nimbin, der ligger omkring en time væk fra Byron Bay og kysten. Lad mig sige det sådan, denne by har et meget
hmm afslappet forhold til stoffer, specielt hash og svampe. Så så snart vi trådte ud af bussen ville mennesker stå frit og afslappet på gaden og spørger om man var interesseret i nogle
joints eller muligvis nogle småkager. Jeg endte med bare at købe en iskaffe i stedet, hvilket garanteret også smagte meget bedre.
Det var spændende at se det hele, men det var også bare en oplevelse der var mere en iagtagelse end en deltagelse.

Vi tog afsted d. 29. om morgenen, hvor vi havde planlagt at stoppe otte-ni timer i en kyst by, der hedder Coffs Harbour, bare så vi lige havde tid til at se byen og tage et
billede foran den store banan. Vi tog også ned til havnen, hvor vi købte fantastiske fish&chips og tog videre til et marked, der havde forlystelser og sådan. Selvfølgelig
skulle jeg prøve så mange som muligt, og helst også den vildelste. Jeg og Damo besluttede os for at prøve den vildelste, hvilket virker lidt som "Extreme" på Bakken, dog
var denne her en kende vildere og jeg kunne ikke stoppe med at grine, mens Damo bare skreg med sin dybeste stemme: "Oh My God" og "What the fuck" - haha jeg grinte nu også
mest af ham.

Nå vi hoppede på natbussen og tog sydpå mod Sydney.

Rigtig god jul - jeg håber da, at jeres jul har været ligeså god.


gruppebillede af dem jeg fejrede jul med i Byron Bay.
fra venstre øvre hjørne: Gardner, Ben, Damo, Eoghan, Sam, Henry
fra venstre nedre hjørne: Kara, Holly, Tia og mig :)


Vi tog ned på stranden juledag, dog var vejret bedre end det ser ud til på billedet ;)

Se hvad jeg fandt!!! Dog er de langt fra ligeså gode som mors, men alle vennerne fra England sagde at det deres favorit småkager til jul, som de normalt købte hvert år. Jaja Danmark kan bage.


Jeg fik ikke så mange billeder af Nimbin, men dette kan måske efterlade et lille indtryk.

Et billede der blev taget da vi ventede på bussen ud af Coffs Harbour mod Sydney. Vi har dog også et rigtig billede foran The Big Banana. Det er ikke en attraktion jeg kendte til før jeg kom til Coffs Harbour, så bare slap af hvis i ikke har hørt om det heller :p

Ingen kommentarer:

Send en kommentar