torsdag den 19. januar 2012

Mitchell igen!

3.1.12 - 11.1.12

Så er jeg atter i Mitchell igen og denne gang jeg havde på forhånd lavet en aftale med mig selv om at deltage mere i byens aktiviteter osv. Sidste gang besluttede Niki og jeg
os for at det skulle være vores afvænning fra fest og lange nætter, så vi sagde nej til alle invitationer.

Det ville jeg ikke lade ske denne gang, der var jo en grund til at jeg kom tilbage. ja, okay første grund er mangel på penge, men ellers er det også fordi jeg godt kan lide
Mitchell. Mitchell er lille, alle kender alle, man bliver hurtigt en del af gruppen og så er det jo ikke det værste job. Jeg er bare ikke så meget til storbyer har jeg fundet
ud af, så små byer som Mitchell passer mig meget bedre.


Men altså, tilbage til arbejde, hvilket passede mig fint efter et par ugers ferie over jul og nytår. Det er dejligt at have noget at vågne op til hver dag. Derudover har det
også været skønt at se alle igen! alle de unge især, da ja, de voksne er da også gode at snakke med, men de er jo ikke helt min aldersgruppe.

EFTER EN UGE
JEg har nu kun en uge tilbage i Mitchell, men jeg føler allerede at jeg har lavet mere end de tre uger jeg var her første gang.
JEg har været til et par familiefødselsdage, en 60 års fødselsdag, hvor jeg fik en svingom med en af mændene der hedder Straight. Han er bare sin egen, meget speciel, men
ufattelig sjov og meget venlig. Han har en kæreste fra Skotland, da faktisk mange backpackere ender med at blive herude - ikke mig.
Jeg har også været til et par normale fester, som er mere afterparties efter baren er lukket og folk ikke er klar til at gå hjem. Jeg har jo selvfølgelig været rimelig
ædru, da jeg har arbejdet til lukketid, mens alle andre har haft tid til at bygge en god bund af alkohol.

I går var min fridag og jeg havde ikke fået så meget ud af dagen udover mit vasketøj og fitness centeret. Men omkring kl 17 ringede Straight og spurgte om jeg ville med på
jagt i aften/nat og jeg var da helt frisk. Vi ville dog nok ikke være hjemme før omkring kl 2 om natten, hvilket ikke gjorde så meget for jeg skulle ikke arbejde før om
eftermiddagen næste dag. Vi kørte så rundt på en masse gårde og prøvede at spotte kænguruer, når vi så så en, ville Straight slukke bilen og sætte en spotlys på kænguruen/
kænguruerne. HAn ville skyde dem fra sin bil, køre hen til dem og hænge dem op på nogle kroge bag på ladet af bilen.
Vi fik 18 stykker, selvom han sagde det ikke var helt nok, så var jeg da HELT tilfreds. Jeg havde regnet med 5-6 stykker.

Det var en super sjov oplevelse at køre rundt midt om natten, ude på enge, over åer og så prøve at spotte kænguruer i mørket. Det var en helt ny måde for mig at gå på jagt
på, og han tilbød mig endda at jeg kunne prøve at skyde, men jeg ville ikke have det pres på mine skuldre, hvis jeg nu ramte forkert. Straight derimod ramte pletskud hver gang!
Jeg ved ikke hvordan i har det med at tage på jagt efter kænguruer, men jeg kunne strengt anbefale det.


Kim og Jaffa, de to andre backpackere der også arbejdede i baren. Jaffa, til højre, arbejder dog stadigvæk i baren. Det har hun gjort de sidste syv måneder :O Nogle kan bare ikke forlade Mitchell når først de er ankommet.


En typisk solnedgang i Mitchell. Så ubeskrivelig smuk, især når man ser den i ægte live.


ja, mig på min sædvanlige plads i baren. Jeg så næsten aldrig på tv'et, da det for det meste bare var sport og mest af alt cricket :( Jeg så dog noget tennis :)

Et billede fra en sædvanlig aften når de unge var forbi, hvilket ville være størstedelen af alle dage. fra venstre: Adam, Tristan og Bridget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar