torsdag den 19. januar 2012

Sydney og Nytår!! :D

30.12.11 - 2.1.12

Sydney igen!
Det var meget mærkeligt at være tilbage til det sted, hvor alting startede og så endda også i det område, hvor jeg først boede i ni dage. Bondi Beach.
Vi hoppede af bussen og allerede der skiltes vi, da jeg skulle til Bondi Beach, og de fire andre skulle op til Karas fars lejlighed, som lå nær ved Harbor Bridge. hendes
far er diplomat og rejser meget, de har deres base i Hong Kong, men han har et par lejligheder rundt omkring. Derudover er de engelske, men Kara selv har boet det meste af
sit liv i Hong Kong, men også et år i USA som udvækslingsstudent og i England, da hun gik på universitetet.

Nå men jeg fandt min vej til Bondi Beach, hvor den fantastiske Cherrie hentede mig fra stationen og viste mig den fem minutters gågang fra stationen til lejligheden. Det var
jo bare perfekt. Hun advarede mig om, at lejligheden var lille, men jeg har jo allerede set små lejligheder (Natashas og Kamillas :p), så jeg blev glædeligt overrasket, da
jeg så at lejligheden faktisk ikke var så lille igen. fire rum og et rimeligt køkken.
I vil se nogle billeder, det var dog et værre rod at bo fem mennesker der, når det normalt er en lejlighed til to mennesker.
Jeg sov på gulvet, og brugte mit håndklæde som madras, mit grønne tæppe som dyne og min sweater som hovedpude. Det var nu meget sjovt, og jeg sparede ufattelig mange penge,
da jeg ikke skulle betale overpris for en seng på et vandrehjem. fordi det er jul og nytår, så er alle vandrehjem fuldt booket og de tager overpris. For eksempel kan de be
dig om at betale 1000 AUD for en uge, hvor du må dele værelse med 11 andre mennesker - normalt vil det ikke engang være 200 AUD om ugen, men alle tager til Sydney og specielt
for nytår!

Det var dejligt at se nogle velkendte ansigter igen bl.a. Josh, som jeg ikke havde set siden Cairns. Han havde fløjet til Sydney for at arbejde som frisør. Jeg så Niki igen,
som jeg arbejdede sammen med i Mitchell. Gardner, som jeg havde set bare et par dage inden og så selvfølgelig Cherrie, som jeg ikke rigtig havde set siden jeg først ankom til
Brisbane og vi delte en bustur sammen ud til ingenting, hvor hun hoppede af før Niki og mig, for at arbejde i en by med otte huse og hendes motel/bar.

nåå d. 31. tog vi tidligt ind til Operahuset, for at få nogle rigtig gode pladser. Eller det vil sige at Gardner og jeg tog derind, da ingen af de andre var tæt på at være
klar til den aftalte tid. De kom dog hurtigt efter os, da de indså, at de nok havde været lige lovligt langsomme. Ved operahuset mødte vi op med Toni, England og Serah,
Tyskland som jeg ikke havde set siden Cairns, så det var fantastisk at se dem igen!

vi var allerede derinde kl 8:30 og vi skulle sidde der til kl 00:00, så altså 15,5 time - yay -.-' I det mindste var det i godt selskab. Vi havde fået en super plads, med
en fantastisk udsigt over broen og over operahuset. Vores skønne nytårsmiddag bestod af sandwiches lavet hjemmefra og så nogle snacks, men det var bestemt ikke det vigtigste!
Det var jo en vild følelse at tilbringe sin tid med gode venner, man havde lært at kende i et land så langt væk fra Danmark, og et land så langt væk fra deres lande også og så
kunne mødes i Sydney, for at fejre en af de bedste dage på året sammen.

haha der var flere show der kørte fra kl 18.00 og frem til nytår, bl.a. et flyshow, hvor de stavede med røg på himmelen. Dog var det en latterlig besked. De kunne have skrevet noget
som "Happy New Year", "Have a good one", "Let's party" - De kunne have skrevet en masse beskeder, som alle kunne følge med på, men nej...
De skrev "Are you going to heaven?" og så "How?" og til sidst "Trust in Christ" - OMG hvorfor? 3/4 af dem ved operahuset var fra Asien og så vidt jeg ved er det ikke den mest
udbredte religion i Asien. Deruodver er der generelt bare en masse mennesker, som de udelader ved at tale om kristendom og helt ærligt? HVilken mening giver det at tale
om religion og kristendom på nytårsaftensdag?
Nå ja, lidt irriteret og lidt i et grineanfald kom vi alle hurtigt over den besked og fortsatte vores venten mod nytår.

OMFG har man nogensinde set noget så fantastisk!! Klokken slog endelig 00:00 efter 15,5 times venten kunne vi se 10-15 minutters ufatteligt utroligt målløsende show nogensinde!!
Det var jo fantastisk og vi stod alle og kunne ikke fatte, at vi faktisk var der og kunne se det i ægte live! Jeg ved at det blev vist på dansk tv og jeg håber da at i så det,
for det var da utroligt!

Vi krammede, råbte og nogle begyndte at græde! Vi havde et fantastisk nytår og jeg sendte mange tanker hjem, når det endelig var jeres tid til også at kunne fejre nytår.

I hope you had a good one

xXx


Et billede taget fra trapperne op til Operahuset. Det er fra da vi ankom omkring kl 8 om morgenen.


Dette er så et billede taget lige før indgangene lukkede. Der var så en dramatisk forandring i mængden :p
Et billede taget lige før eller efter nytår, men fra venstre: Niki, Josh og Cherrie. Alle tre fra England.



Gruppebillede, mens vi sidder og venter vores 16 timer på at det skal blive midnat. Et par stykker, inklusiv mig selv, mangler dog. fra venstre: Serah, Cherrie, Toni og Josh.


Her sad vi og plejede vores ikke eksisterende tømmermænd dagen efter. Bondi Beach. Vi så endda filmholdet vandre rundt og lave det dersens Bondi lifeguard show, som jeg ved Patricia kender til ;p


Et billede af, ja, min seng. Jeg sov på mit håndklæde, brugte min sweater som pude og havde mit tæppe som dyne. Det var jo kun tre dage og bedre end at betale 100 dollars per nat for et 15 personers soveværelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar